10/09/2013

Kuka mä oon?

Ajattelin nyt tehdä postauksen jossa olis kuvien lisäksi tällä kertaa myös jotain muutakin sisältöä, tekstiä! Harvemmin kirjotan tänne mitään itsestäni ja ehkä olis hyvä sitäkin harjoitella, koska onhan tää mun henkilökohtanen blogi. Tuntuu että harva lukija tuskin edes tiedää kuka mä oikeesti oon, tähän yritän tehdä muutoksen avaamalla jatkossakin ehkä mun elämää enemmän.  Tällä hetkellä päässä pyörii paljon ajatuksia mitä haluis jakaa ja kertoo, mut oon todella huono pukemaan niitä sanoiks tai ylipäätään kirjoittaamaan, mutta yritetään!

Valokuvauksen lisäksi mullakin on myös muuta elämää, se niin kutsuttu arki ja vapaa-aika. Hyvinkin pöhnäsen kesän jälkeen se on muuttunut aika paljon, nyt kun mietin niin sehän on muuttunut täysin, suurimpana muutoksena tässä on Jumala. Tulin siis uskoon vajaa pari kuukautta sitten, se muutti mun elämää tosi paljon. Tuntuu oudolta sanoa "tulla uskoon" koska oonhan mä ollut koko elämäni uskossa, mutta varsin päihdevoittoisen vuoden jälkeen, mitä elin ja olin erossa Jumalasta, sain kokee jotain paljon parempaa kun sen mitä mä sain päihteistä, Jumalan rakkuden. Se muutti paljon mua ja mun arkea joka oli lähinnä pöhnässä elämistä ja sen "lievittämistä". Tän muutoksen jälkeen oon monien muidenkin asioiden lisäksi saanut takas perheen ja paljon hyviä ystävyyssuhteita jotka vaihdoin vuosi sitten päihteisiin.

Mulla menee siis hyvin, ei tää elämä tietenkään ole mitään ruusuilla tanssimista ja arki on aina arkea ja sinnehän mahtuu kaiken tän hyvän lisäksi myös monenlaista skeidaakin ja normaalit arjen ongelmat.
Jessen lisäks oon myös muuttanut, tai samassa asunnossa edelleen, mutta kämppiksen lähdettyä ulkomaille vaihdoin huonetta suurempaan jonne sain studion mahtumaan paremmin. Keväisen laihdutuksen ja mäsärikilojen karkoituksen jälkeen on ollut myös tarkoitus jatkaa tässä urheilua, tällä kertaa olis takoitus saada painoa ylöspäin, saa nähdä onnistuuko.

Tässä kuvia mun kännykästä viime ajoilta. Mut löytää Instagrammista nimellä Timphoto :) 

 

45 kommenttia:

  1. Amazing! aivan loistavaa!

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa hyvältä! :) olis kiva nähä vaikka jossain vaiheessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hei nähää! Tuu kahville joku päivä ;)

      Poista
  3. Anonyymi9/10/13

    Tim oot ihan sairaan upee persoona ja sul on tosi siisti taiteellinen touchi siihen mitä teet. Oon tosi ilonen sun puolesta et oot uskossa. Sulle on varal viel isoi juttui. Be blessed <3

    VastaaPoista
  4. Ihana lukea sun tekstiä – ei voi muuta kuin yhtyä
    ylläolevan Anonyymin sanoihin; pidä tuosta kiinni,
    elämä on vasta alussa ja sillä on vielä paljon annettavaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, stressasin vähän tota kirjottamista, mutta ihan hyvinhän se luonnistui :) Kiitos sullekkin<3

      Poista
  5. Anonyymi9/10/13

    Tim mä rakastan sua!

    VastaaPoista
  6. Luuletko sää että uskoon tuleminen tulee jotenkin näkymään sun valokuvausjutuissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä, en osaa vastata tohon, katotaa mihin Jumala johdattaa ;)

      Poista
  7. Anonyymi9/10/13

    Ootko menettäny yhtään ystävää uskoon tulemisen myötä? meinaan, että onko keillään ongelmia sun uskon kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvät ystävät säilyy elämän eri muutoksissa ja pysyy mukana. Tottakai mun kaveripiirit on muuttunut todella paljon, koska mun intressit on erilaiset kuin ennen, mutta tilalle on tullut paljon hyviä uusia ystäviä :)

      Poista
    2. Muiden ongelmista en tiedä enkä ole kuullut. Harmi jos jollain niitä on :(

      Poista
  8. Anonyymi9/10/13

    Käytitkö alkoholia vai myös huumeita ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulihan sitä juotua, aika kohtuudella kuitenki. Pilvee tuli polteltua aika paljonkin

      Poista
  9. Anonyymi9/10/13

    miten muotipiiri ottaa uskovaiset vastaan? Siellä kun kiinnostaa aikalailla päinvastaiset asiat ja jos et ole samaa mieltä niin selän takana kuuluu..
    Toivottavasti pysyt sellaisena kuin olet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiedä, enkä mä oikeestaan asiaa mieti. Mun on hyvä olla ja jos jollai on itellä huono olo ja purkaa sitä muihin, niin uskon että kärsii loppujen lopuks eniten itse.

      Poista
  10. Tosi harvoin kommentoin blogeja, mut nyt on vaan pakkoa sanoa, että kuinka hieno juttu!! :) Hienoa kuulla että henkisyydestä on saanut enemmän kuin päihteistä, ja että vielä kirjoitat siitä tänne avoimesti! Jei! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kun kommentoit! :)

      Poista
  11. AMEN!! Ihana kuulla Tim.

    VastaaPoista
  12. tykkään sun blogista ihan sikana ja kiva kun tuli tekstiäkin välillä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo ihan sitä tässä innostuu ja tekis mieli kirjottaa lisää jotain! :)

      Poista
  13. Anonyymi10/10/13

    Toivottavasti et jätä käsittelemättä päihteidenkäyttöäsi ja siihen johtaneita syitä. Onko usko sinulle vain uusi päihde?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun päihteiden käyttö lähti kun halusin kokeilla mitä maailmalla on mulle tarjota. Vuoden tosiaan ehdin poltella ja juoda kunnes tajusin että päihteistä ei saa kun hetkellistä hyvää oloa. Sain kokee Jumalan rakkuden ja tajusin että päihteet ei oo mitään sen rinnalla. Voi sen siis niin sanoa että Jeesus on mun huume ;)

      Poista
    2. Anonyymi25/10/13

      En uskoisi sen olevan ainoa syy, miksi lähdit käyttämään päihteitä. Eli olit täysin tyytyväinen elämääsi ja halusit vielä kokeilla, mitä muuta maailmalla on sinulle tarjota?

      Itsehän en kannata minkäänlaisia huumeita sekoittamaan aitoa minäämme, en konkreettisia päihteitä kuin liioin uskontoakaan. En ole antiteisti, mutta pidän ihmismielen typeryytenä elämän täysivaltaista perustamista uskonnollisille sepitteille. Se on kuin elämistä silmät suljettuna todellisuudelta.

      Loistava lainaus aina niin upeasta Suomi24:sta:

      "Niin valitettavaa kuin se onkin, olen elämäni aikana joutunut todistamaan sitä, kuinka narkkarit valitsevat "luomuvieroitushoidon", ja sehän tarkoittaa sitä että silloin "jesse" on tullut kavereiden luokse kylään.

      Ensin vedetään kaikki tapetille ja jaetaan seurakunnan kanssa kaikki yksityisasiat aina irtosuhteista käytettyihin aineisiin, esitellään rikosrekisteri, arvet ja peräpukamat, ja lopulta lähdetään ostarille leikkimään jesuiittaa ja oman henkensä kaupalla myymään jesseä muille vähäosaisille.

      Katsopa seuraavalla kerralla kaveria syvälle silmiin. Huomaat taatusti, että se katse on tyhjä. Ei mitään sisältöä. Ihminen ajatuksineen on kuollut, ja tilalle on tullut "jokapaikan manuaali", josta löytyy vastaukset kaikkiin kysymyksiin.

      Iso pulma on siinä, että nämä "vierottautujat" eivät saa näin toimien lainkaan tarvitsemaansa hoitoa, ja mikäli uskonjutut joskus jostain syystä viilenevät, on piikki äkkiä takaisin kädessä. Ongelma on siinä että yleensä nämä ihmiset alkavat sitten lisääntymään kuin kanit, ja on aika selviö että retkahtaessa ne mukulat ovat sitten niitä jotka ovat todella kusessa... syyttään!

      Yli 2000 vuotta vanha "tietokanta" ei voi olla mitenkään ajanmukainen... Päivittää pitäisi ja reilusti!"

      Poista
    3. "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, (1Kor.1:18 - 21)

      Poista
  14. Anonyymi10/10/13

    Mitä mieltä olet homoista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä kun kenestä tahansa? En mä luokittele ihmisiä seksuaalisen suuntautumisen mukaan.

      Poista
  15. Anonyymi11/10/13

    siistii, hihhulit donkkaa tykimmin aina ! ( :

    VastaaPoista
  16. Upeita kuvia ja hieno teksti :---) Kirjoita useammin tekstejä, kiva tietää elämästäsi enemmän! :---)

    VastaaPoista
  17. Eikä, sairaan mahtavaa! Oon lukenu sun blogia jo aika pitkään, ja pakko myöntää että tää tuli mulle yllätyksenä :D Anyhow tulin tästä kauhean iloiseksi, arvostan aina bloggaajia jotka uskaltaa ottaa uskonsa puheeksi, se kun tavallaan on melko vaiettu asia. Siunausta!
    Room. 8:31 <3

    VastaaPoista
  18. Anonyymi26/10/13

    Tuli todella yllätyksenä, että kirjoitit uskoon tulostasi. Mutta mahtavaa oikeasti! Siunausta elämääsi :)

    Saarn. 7:14

    VastaaPoista
  19. Anonyymi27/10/13

    Ihanaa kuulla. Se ei oo aina tosiaan helppoa mutta ei meille helppoa elämää oo luvattukkaan... Siunausta!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei ole ei ;) Kiitos sulle samoin <3

      Poista
  20. onpas ihana postaus, ihan mahtavaa että vaihdoit huumeet uskoon Jumalaan :) ja oot myös tosi taitava valokuvaaja!

    VastaaPoista
  21. Anonyymi15/2/14

    Voitko kertoa kuinka paljon laihdutit ja millä metodilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laihdutin 10 kiloa. Ihan terveellä elämäntavalla. Jätin kokonaan pois karkit ja vehnät. söin puhtaampaa ruokaa, join paljon vettä ja lenkkeilin. reilu kuukausi siinä meni, kuukaus ja kaksi viikkoa about

      Poista